Tuesday, July 31, 2012

Anlatımlı Kumaş Kaplama Sepet

















Sepetin taban kısmını kalemle kumaşa çizdim.













1 cm dikiş payı vererek kestim.













Sonra sepet iç kısımlarını ölçtüm 1 cm fazladan kestim.Sepete oturup oturmadığını toplu iğneyle teyel alarak denedim.Daha sonra kenar dikişlerini ve ovarloğunu yaptım.Son olarak tabanla birleştirdim.











 

4 Kenarına kurdele dikip fiyonk yaptım.Bu birinci sepetim.













İkinci sepetim köşeli, 4 köşenin de enini ve boyunu ölçtüm.Enden 1 cm dikiş payı verdim.Boydan da  3 cm.Çünkü:Tünel dikiş yapılacak.İçinden kurdele geçirilip bağlanacak.













Parçaları toplu iğneyle teyel alarak birleştirdim..Sonra kenar dikişlerini ve ovarloğunu  yaptım.













Tünel için tüm kenara ovarlok çekip 1,5 cm den katlayıp dikiyoruz.Kurdele için boşluk bırakmayı unutmayın:))













Kumaştan biraz arttı bende fiyonk yaptım.Arkasına yaka iğnesi aparatı taktım.Yıkama sırasında kolaylık olsun diye...

İki tane ekmek sepetim oldu.Masa örtümle uyumlu nasıl olmuşlar?

Şimdi aklıma geldi: bu şekilde plastik sepetleri yada kutuları  kaplayabiliriz.Hediye kutusu olarak ,banyoda havluluk olarak yada tokalık olarak,sabunluk olarak bile kullanabiliriz.......


No comments:

Post a Comment