Saturday, September 1, 2012

Fırında Kremalı Patates tarifi

Aug 31, 2012 PembeRehber







Sonbahar geliyor… Ama biz tatil planlarımızı Eylül ayı üzerine yaptık. Yurt içi ve yurt dışı gezeceğiz biraz. Bilgisayarımı yanıma almayacağım. Artık neredeyse onunla yatıp kalktığım izin biraz özleyeyim dedim Neredeyse bir ay kafa dinleyeceğiz eşimle Şööööyyyleee doyasıya kitap okuyacağım. Özlemişim elle tutulup sayfalarına dokunulacak birşeyi okumayı. Tarifler bol, evde ne yemek yaparsam çektiğim için bol bol tarif var ancak vakit yok iyi mi siteye yüklemeye İyidir, meşgul olmayı seviyorum…


Klasik kremalı patatesi, biraz dağ kekiği, karabiber ve bol mısır ile lezzetlendirdim. İnce bir katman halinde cam kaba dizdim ve fırınladım. Leziz mi leziz oldu…






Malzemeler:


- 2 adet patates (mandolin rende ile ince ince dilimlenmiş)


- 1 paket krema (200 mlt)


- 1 tatlı kaşığı tuz


- 1 su bardağı donmuş mısır


- Az karabiber


- Bir tutam dağ kekiği


Yapılışı:


1- Patateslerin kabukların soyup, ince ince dilimleyin (ben mandolin rende kullandım).


2- Derin bir kapta aldığınız patates dilimlerinin üzerine krema, tuz, baharatlar ve mısırı koyun karıştırın.


3- 30 cm lik bir cam kaba, ince bir katman halinde yaydığınız malzemeyi 190 dereceye ayarlanmış fırında  30-40 dk. pişirin.


Afiyet olsun.


alt="

No comments:

Post a Comment